måndag 4 februari 2013

Väntar och längtar

Ingen bebis ännu, varför ha bråttom? Ute är det ju ändå inget kul med snöslask och blåst...

Det börjar bli segt, tre veckors lyxledighet med att bara slappa, sova, sticka, läsa och titta på TV börjar bli tråkigt nu. Fast det är väl så det ska vara misstänker jag, att man ska längta.

Men det börjar röra på sig. Vattnet började gå i lördags utan värkar, så det vart ju bara att åka till förlossningen för koll. (Men innan jag åkte in var jag ju bara tvungen att städa klart...)

Allt var bara bra, så jag fick åka hem igen. Tillbaka på söndagen och fortfarande allt OK med bebis. Enda skillnaden nu var att jag hade lite värkar under natten mellan lördag och söndag. Måndag - samma visa igen, tillbaka för kontroll - allt OK MEN tid bokad för igångsättning! Yippie, så imorgon bitti ska jag befinna mig på Östra för att starta resan mot mitt barn. Äntligen och fortfarande så ofattbart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar