fredag 1 februari 2013

Före och efter

I slutet av november 2011 flyttade jag in i min lägenhet och det var en hel del att fixa med minst sagt. Måla om alla väggar, lägga nya golv och byta köksluckor och kökskakel var planen...

Men när väggarna var målade så lyfte jag blicken till taken - och vips så vart de också målade.
Ny kyl/frys behövdes också då frysen lade av några månader efter inflyttning. Köksluckorna byttes, fibo-trespo plattor till köket istället för kakel införskaffades men så tungt att såga i. Lägga parkettgolv och såga till 4 rum var piece of cake jämfört med att såga i 10 fibo-trespo plattor. Enda fördelen var att jag fick ordentligt med armträning! =).

När jag ändå var i farten byttes listerna i alla rum, dörrar och fönsterkarmar spacklades för ommålning (kvarstår) och alla dörrkarmar inne är ommålade. Riktigt rolig, om än dock slitsamt periodvis, har det ändå varit att få sätta sin prägel på sitt boende. Och en sådan tillfredsställelse av att inse att JAG kan själv (fick hjälp med golvet i köket och målning av två rum för att hinna klart innan inflyttning).

Trädgårdsarbetet fortsätter till våren - så underbart att kunna vara ute och påta i jorden!

Hur blev det då? Häng med på lite före och efter bilder!

Före











 

 

 


 










 

 

 

 

 





 

 

 

 

 



Efter

1 kommentar:

  1. Mmmm...vad fint du har det!!
    Jag gillar det verkligen!!
    Myskänsla!
    Kram!

    SvaraRadera