tisdag 9 april 2013

Påsken...

...tillbringades hemma i Grebbestad. Riktigt skönt att komma iväg och ta långa promender ute.
Vädret var soligt men kallt och blåsigt. Men med ordentliga kläder och raska promenader utmed havet var det helt underbart!

På skärtorsdagen tog jag en lång promenad och passade på att fota lite. Långfredagen började bra, träffade en gammal kompis och fikade. Efter vi fikat klart tog vi en promenad genom Grebbestad och jag tänkte följa henne hem via Falkeröd men ödet ville annorlunda. Där var nämligen fullt i is och jag skulle "bara" gå ett par steg för att komma till säker mark när jag började halka. Hade sinnesnärvaron att släppa vagnen och se att den stod säkert innan jag föll baklänges och slog i huvudet ordentligt. Tappade andan och kunde inte röra på armar och ben direkt och det bara pirrade i armarna.

Blev liggandes på isen, kompisen ringde efter min mamma som kom med världens fart och därefter blev det samtal till SOS och ambulandfärd till NÄL med CT av skalle och nacke. Tack gode gud att allt var OK och att N inte följde med mig i fallet.Denna erfarenhet hade jag mer än gärna varit utan.

Så påsken blev inte riktigt som vi hade tänkt, men allt gick bra och det är det viktigaste. Men det var ju inte den bästa uppladdningen för dopet som hölls den 6 april. Men mer om det senare.

Båthamnen vid Tanumstrand
 
Utsikt mot hamnen vid Tanumstrand

Bryggeridammen, här har jag tillbringat många timmar åkandes skridskor 

Staty av Evert Taube på torget. Evert tillbringade tid på Otterön och låten "Solig morgon" handlar om Otterön och Grebbestad Solig morgon 

Dammpellarn

Utsikt in mot Grebbestad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar