söndag 24 mars 2013

Känsla av vår

Äntligen börjar känslan av vår infinna sig!

Var ute på en långpromenad igår i vårsolen, det var inte många plusgrader ute men solen den värmde så skönt.
Medan jag promenerade så slog det mig att långpromenader mitt på dagen kan jag göra fram till sista augusti 2014, så länge kommer jag att vara föräldraledig. Det är en lyx att kunna vara hemma så länge med sitt barn, den svenska föräldraledigheten är verkligen guld värd.


 
Jag gick ner till havet och förbi en båtuppställningsplats. Så tomt på människor nu och framförallt tyst, om en månad kommer det däremot att sjuda av liv när båtarna förbereds inför sjösättning och kommande båtsäsong.

 
Massa svanar höll till i Askimsviken också


 
Och snart så är påsken här...


2 kommentarer:

  1. Härligt Pernilla! Jag känner vårkänslor här med.

    Ha en fin vecka, kram!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Härligt, och jag hoppas att påsken var god!!
    Jag har haft fullt upp med Sverigebesök.
    OCH nu verkar värmen äntligen ha kommit hit. Inte dumt.

    SvaraRadera