måndag 18 mars 2013

Många inlägg...

...finns i mitt huvud men med en liten kille som har magont blir det inte mycket tid över. Tack och lov är skrikandet och det magonda begränsat till kvällen, han sover på nätterna och har börjat sova riktigt ordenligt på dagarna också.

Lillkillen är förmodligen överkänslig mot mjölkprotein, han har fått tillägg då jag inte haft tillräckligt med bröstmjölk periodvis. Åtminstone är det vad jag har trott då han varit så orolig och otålig när han äter/har ätit, nu inser jag ju att han har haft ont i magen. Stackars liten!

Jag har en bra BVC-sköterska som tur är. Vi har fått specialtillägg, Nutramigen, som är fritt från mjölkprotein utan att behöva gå via de tillägg med låg halt av mjölkprotein som finns i butikerna. Jag i min tur får ju ta bort allt mjölkprotein från min kost, men det finns bra sojaprodukter att använda istället. Hoppas nu att detta räcker!

Nu är det sängen som gäller, hoppas jag kan förflytta lillkillen från bärsjalen till sänge utan att han vaknar så jag kan göra mig klar för natten. Håll tummarna! =)

2 kommentarer:

  1. Ja, eller så är det bara sådant där kvällskrik som K också hade.
    Isf går det över.
    Rest assured.
    Kan ju vara smart att prova om det är överkänslighet mot mjölkprotein också.
    Förstår om du inte har så mkt bloggtid :-)
    Trevligt då du skriver är det iaf!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara mjölkproteinet. Han är mycket lugnare, igår hade vi bara två ordentliga skrik- och magontsattacker. Idag har det inte varit någon att tala om. Känns så gott och jag hoppas verkligen att det håller i sig.

      Radera