tisdag 9 april 2013

Nio veckor

Hela nio veckor har gått sedan min lille mirakelkille kom till världen.

Det har varit goa veckor men också jobbiga med mycket skrik och magont. Det visade sig att han är överkänslig mot mjölkprotein och det jag tolkade som hunger och matade på med tillägg förvärrade bara det magonda. Men nu är vi på rätt väg, jag har uteslutit allt mjölkprotein ur min kost och han får specialtillägg vid behov.

Sedan har han en känslig mage - så godis, påskmust, choklad och kaffe (samt övrig icke amningsvänlig mat) går fetbort från min kost. Åt godis och drack påskmust under påsken men det kom surt igen på påskdagen med megaanfall av magont. Ända fördelen för mig är att vågen nu visar 1,7 kg mindre än innan jag blev gravid och en mindre storlek på byxor. =).

Nu när magen är så mycket bättre på honom är målet att få honom att ligga mer för sig själv. speciellt på kvällarna är det tufft när han gallskriker så fort jag läger honom ifrån mig. Jag vill få någon timme för mig själv innan jag går och lägger mig. Bara det att ta en dusch i lugn och ro, gå och plocka med lite av varje, sitta framför datorn, handarbeta eller bara slappa i soffan med en bok. Men det kommer det också så småningom.

Niels har i alla fall fått mig till att vara här och nu i betydligt större utsträckning än vad jag varit innan och det är underbart att ha fått möjligheten att stanna upp. Jobbet försvinner mer och mer och det är så underbart skönt. Och jag ska inte börja jobba förrän 1 september 2014 igen.

1 kommentar:

  1. Han är verkligen så söt.
    Skönt att allt tuffar på, men surt med överkänsligheten.
    Fast, den kan ju gå över den också.
    Kram

    SvaraRadera